Nowe wyzwania dla organizacji i walka z nadużyciami w sektorze publicznym.
Wiedza
Poznanie zasad funkcjonowanie rejestru umów. Atutem szkolenia jest kompleksowe przedstawienie zagadnień problematycznych i niejasnych, o których mowa w analizowanych przepisach i dokumentach.
Umiejętności
Nabycie umiejętności w zakresie poprawnego interpretowania przepisów prawnych w zakresie nowego obowiązku związanego z rejestracją umów w rejestrze
PROGRAM SZKOLENIA
Obowiązkowy rejestr umów – nowe wyzwanie dla organizacji
1. Podstawa prawna – ustawa z dnia 14 października 2021 r. o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw
2. Uzasadnienie i cel nowelizacji – prawo dostępu do informacji publicznej
3. Obowiązek prowadzenia rejestru umów – rola Ministra Finansów
4. Podmioty zobowiązane do wprowadzania umów do rejestru oraz podmioty wyłączone z obowiązku wprowadzania umów do rejestru
5. Definicja umowy – problemy interpretacyjne
6. Umowy podlegające obowiązkowi wprowadzenia do rejestru oraz umowy wyłączone z obowiązku wprowadzenia do rejestru
7. Progi kwotowe
8. Od kiedy prowadzony jest rejestr?
9. Zakres danych podlegających obowiązkowi udostępnienia w rejestrze
10. Informacje, które nie powinny być umieszczane w rejestrze
11. Dostęp do rejestru umów w kontekście ochrony prywatności oraz ochrony danych osobowych
12. Forma umowy:
- forma pisemna
- forma dokumentowa
- forma elektroniczna
- forma szczególna
- forma ustna
13. Poszczególne rodzaje umów (umowa o pracę, umowa zlecenia, umowa sprzedaży etc.)
14. Umowa a faktura
15. Terminy na wprowadzenie danych do rejestru
16. Obowiązki kierowników jednostek sektora finansów publicznych
17. Kto ma dostęp do informacji zamieszczonych w rejestrze?
18. Odpowiedzialność za zamieszczanie danych w rejestrze
19. Sankcje za naruszenie obowiązku rzetelnego prowadzenia rejestru
20. Jak sprawnie i skutecznie wprowadzić system rejestru umów w organizacji