Wiedza
- Kluczowa wiedza dotycząca stresu
- Poznanie źródeł, natury i siły nawyków
- Poznanie specyfiki działań przybliżających do realizacji celu
- Poznanie nawyków efektywnych w działaniach osobistych, zespołowych i samodoskonaleniu się
- Poznanie
- rejestrowania symptomów, w tym bagatelizowanych
- ryzyka i skutków przeciążeń
- technik przeciwdziałania wypaleniu
- Sposoby zarządzania własną organizacją pracy
- Komunikacja społeczna z różnorodnymi odbiorcami
- Komunikacja na różnych poziomach
- Komunikaty trudne
- Perswazja a manipulacja
- Psychologia trudnego klienta
Umiejętności
- Rozumienie specyfiki przywództwa
- Rozpoznawanie umiejętności i cech charakterystycznych dla liderów
- Tworzenie inspirującej wizji
- Stosowanie zasad planowania i rozumienie priorytetów
- Umiejętność wyznaczania nowego nawyku
- Rozumienie nawyków skutecznego działania lidera
- Komunikacja uwzględniająca różnorodność odbiorców
PROGRAM SZKOLENIA
DZIEŃ I
- Zadanie w zespołach na dobry start
Ja jako lider
- Zarządzać czy przewodzić?
- Lider – cechy, postawy, działania
- Inne spojrzenie na samoświadomość lidera i co z tego wynika?/- co wynika z badań
- Co mnie nakręca, czyli moje drivery
- Zaczynam od siebie, czyli buduję skuteczne nawyki jako bazę sprawnego działania
- Czym są nawyki i skąd się biorą? Czy sprawiają, że stoję w miejscu, czy pozwalają mi się wspinać?
- Po co mi osobisty paradygmat i co dzięki niemu zyskam?
- Skąd wiem, że jestem skuteczny? Jakie są najlepsze metody planowania i ustalania priorytetów, aby robić rzeczy właściwe?
- Jak nie zwlekać, a za to – działać i współpracować sprawniej, skuteczniej i z większym zadowoleniem?
- Co robię w sytuacjach podbramkowych, czyli moje emocje, podejście do stresu i sytuacji trudnych
- Rozumiem stres i jego konsekwencje dla siebie i zespołu
- Moje działania w obliczu konfliktów
- Pomocniki – „Ocena stresu w miejscu pracy”; „Zmiany życiowe”, „Lista rzeczy”
DZIEŃ II
Mój efektywny zespół
- Rozumienie etapów rozwoju zespołu i pracowników
- Przywództwo transakcyjne czy transformacyjne – dostosować ludzi czy siebie?
- Czym jest nowoczesne przywództwo?
- Po co tworzyć wizję?
- Etapy budowania wizji
- Angażowanie pracowników poprzez komunikację
- Motywacja jako klucz do utrzymania odpowiedniego poziomu energii i podążania wspólną drogą
- Zewnętrzne i wewnętrzne źródła motywacji
- Bez czego motywacja nie zadziała?
- Jak podchodzić do pracowników stwarzających problemy?
- Czym jest integrujące środowisko pracy i jak pomaga w zmianach?
- Pomocnik – Motywacja w zespole”, „Narzędzie dla nowego lidera”; „Dzielenie się informacjami”, „Informacja zwrotna”
- Po co i jak wpierać grupowe uczenie się?
- Jak budować swoją wiarygodność? – nasze praktyczne wskazówki