Szkolenia dla strefy budżetowej

Środki trwałe – aspekty podatkowe

Informacje ogólne

Miejscowość: Warszawa
Termin: 2019-11-06 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 490 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

O szkoleniu

CEL SZKOLENIA "Środki trwałe – aspekty podatkowe"

Wiedza

Uczestnik zapozna się ze szczegółowymi zagadnieniami w zakresie podatkowego rozliczania wydatków na środki trwałe i wartości niematerialne i prawne oraz wydatków inwestycyjnych w przedsiębiorstwach

Umiejętności

Uczestnik zna zasady ustalania wartości początkowej środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, przyjmowania odpowiednich metod i stawek amortyzacyjnych, ulepszania i modernizacji środków trwałych, inwestycji w obcych środkach trwałych,  kosztów związanych ze środkami trwałymi wyłączonych z kosztów uzyskania przychodów

Adresaci szkolenia

Pracownicy działów księgowych oraz biur rachunkowych

Program

1. Środki trwałe - definicja

2. Środki trwałe - klasyfikacja (zasady przypisywania i stosowania kodów) i jej znaczenie dla celów podatkowych

3. Ewidencja środków trwałych

4. Wycena wartości początkowej środków trwałych

  • wartość początkowa środków trwałych wytworzonych we własnym zakresie
  • wartość początkowa środków trwałych nabytych (nowe i używane) – zakup, aport, darowizna
  • ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego
  • składniki wartości środków trwałych
  • środki trwałe sfinansowane (w części lub całości) dotacją
  • inwestycje w obcych środkach trwałych

5. Remont a ulepszenie środków trwałych

6. Amortyzacja środków trwałych według  ustaw podatkowych

  • zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację   obciążeń podatkowych
  • weryfikacja okresów i stawek amortyzacyjnych
  • indywidualne stawki amortyzacyjne
  • rozwiązania dla składników o wartości nieprzekraczającej 10 000 zł
  • wyłączenia odpisów amortyzacyjnych z kosztów uzyskania przychodów
  • amortyzacja środków trwałych otrzymanych w drodze darowizny
  • amortyzacja środków trwałych finansowanych dotacją unijną i dotacją z Urzędu Pracy

7. Zmiany w środkach trwałych (zaprzestanie użytkowania, utrata wartości, podział środka trwałego, straty, zmiany lokalizacji, zawieszenie działalności, likwidacja)

8. Wartości niematerialne i prawne

  • definicja w oparciu o prawo podatkowe
  • rodzaje
  • ustalanie wartości początkowej WNiP
  • ewidencja wartości niematerialnych i prawnych
  • stawki i metody amortyzacji, możliwość ulepszenia

9. Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne a podatek od towarów i usług

  • podatek naliczony przy zakupie i wytworzeniu środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
  • podatek należny przy sprzedaży, aporcie i nieodpłatnym przekazaniu (cele własne, darowizna)
  • remanent likwidacyjny w podatku VAT a środki trwałe i wartości niematerialne i prawne
  • korekta podatku naliczonego przy zmianie przeznaczenia środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
  • stosowanie współczynnika proporcji i preproporcji do odliczania VAT od zakupu środków trwałych i WNiP

Prowadzący

Ekspert Instytutu z zakresu podatków

Doradca Podatkowy

Członek Krajowej Rady Doradców Podatkowych

W ramach samorządu zawodowego, pełni funkcję Zastępcy Przewodniczącego Zamiejscowego Sądu Dyscyplinarnego KIDP.

Prowadzi cykliczne szkolenia dla doradców podatkowych zrzeszonych w Krajowej Izby Doradców Podatkowych.

Od 1999 roku dyrektor w firmie księgowej.

Od 2009 roku członek zarządu podmiotu o zasięgu ogólnopolskim, zajmującego się outsourcingową obsługą księgową podmiotów gospodarczych. Aktualnie firma świadczy kompleksową obsługę księgowo-finansową i podatkową na rzecz niemal 600 podmiotów gospodarczych o różnych profilach działalności, w tym ponad 230 spółek prawa handlowego.

Ponadto od 2009 roku świadczy usługi doradztwa podatkowego w ramach własnej kancelarii doradcy podatkowego.

Znakomity wykładowca łączący bogatą praktykę z niezwykłą umiejętnością przekazywania wiedzy.

Od 2010 roku prowadzi szkolenia dotyczące tematyki podatkowej i kadrowej, w szczególności z zakresu podatku od towarów i usług.

W latach 2010-2017 przeprowadziła około 1100 godzin szkoleń z czego 400 dotyczących podatku od towarów i usług.

Harmonogram

09.45 - 10.00 - rejestracja uczestników, czas na poranną kawę i ciasteczka
10.00 - 11.30 - szkolenie
11.30 - 11.45 - przerwa kawowa
11.45 - 13.15 - szkolenie
13.15 - 14.00 - obiad
14.00 - 15.30 - szkolenie

Miejsce szkolenia podajemy w potwierdzeniach udziału w szkoleniu, które wysyłamy do Państwa faksem lub e-mailem. Zawsze jest to centrum miasta (za wyjątkiem szkoleń wyjazdowych).

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia faksem lub e-mailem, lub wypełnienie zgłoszenia internetowego.

Karta zgłoszenia oraz wypełniony formularz mają formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Opłata za uczestnictwo obejmuje koszty: szkolenia, materiałów, przerw kawowych oraz obiadów. Cena nie zawiera kosztów: noclegu, przejazdu oraz parkingu.

Składniki ceny za szkolenia wyjazdowe są zmienne i każdorazowo określane w ofercie.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem lub mailem) najpóźniej na 7 (21 dla szkoleń wyjazdowych) dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Zamówienie

Cena: 490 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Kontakt

Anna Bocian
tel.: +48 22 403 40 94
biuro@szkolenia-budzetowe.pl

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.


NOWY